My Add

Friday 29 June 2012

Suami isteri dituduh rompak, cabul ejen hartanah

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 29 Jun, 2012: Sepasang suami isteri mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan melakukan rompakan sehingga menyebabkan kecederaan terhadap seorang ejen hartanah wanita, bulan lalu.

Wong Wai Kit dan isteri, How Sow Kim, masing-masing berusia 33 tahun, dituduh bersama-sama melakukan perbuatan itu terhadap mangsa yang membabitkan kerugian kira-kira RM70,000 di rumah beralamat 17-29-05, Mont Kiara Palma di sini kira-kira pukul 5 petang, 10 Mei lalu.

Dakwaan terhadap mereka yang tidak diwakili peguam bela dikemukakan mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun atau denda atau sebatan.

Wai Kit turut menghadapi tuduhan kedua iaitu didakwa mencabul kehormatan wanita berusia 34 tahun itu pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

Bagi pertuduhan tersebut, lelaki itu didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada hukuman tersebut.

Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Nazreen Zulkifli yang mengendalikan pendakwaan menawarkan jaminan RM20,000 kepada setiap tertuduh bagi pertuduhan pertama manakala Wai Kit turut ditawarkan ikat jamin RM5,000 bagi pertuduhan kedua. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment