My Add

Monday 4 February 2013

Ahli Pas, PKR desak pemimpin Pas tidak tunduk dengan DAP

KOTA BHARU, AHAD, 03 Februari, 2013: Kedegilan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang terus membangkitkan isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam ternyata menaikkan kemarahan sekumpulan 35 pemuda yang mendakwa ahli Pas cawangan Mahligai, Bachok dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) cawangan Kota Bharu.

Mereka turut membawa sepanduk mendesak pemimpin Pas supaya tidak tunduk terhadap desakan DAP itu dan melaungkan Allahuakhbar sebagai membantah sikap sekutu Pas tersebut yang dilihat sewenang-wenangnya mempermainkan kalimah Allah.

Wakil kumpulan berkenaan, Abdul Mutalib Ismail, 46, turut mendesak supaya kepimpinan Pas bersikap lebih berani bersuara dengan tidak membenarkan pemimpin DAP mempermainkan isu tersebut.

"Sebagai umat Islam, kami membantah sekeras-kerasnya isu kalimah Allah ini dipermain-mainkan. Kami sebagai ahli Pas menyeru pemimpin-pemimpin Pas supaya jangan takut dengan kepimpinan DAP sebab selama ini pun kita tidak mencampuri masalah-masalah yang timbul dalam agama lain. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment