My Add

Monday 4 February 2013

Guna media asing pengaruhi rakyat

MUAR, AHAD, 03 Februari, 2013: Bersekongkol dengan media asing dan melakukan propaganda pembangkang akan menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 adalah kaedah terbaru pihak pembangkang untuk menghakis keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN).

Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, cara tersebut digunakan bagi membayangkan kononnya media asing dapat meramalkan keputusan pilihan raya kali ini yang diharap mempengaruhi rakyat untuk tidak mengundi BN.

"Mereka guna laporan luar negara, penganalisis politik asing kata pembangkang boleh menang dengan mudah. Rupa-rupanya mereka menggunakan kawan-kawan dari negara lain yang menyokong mereka untuk tabur cerita dan dakyah akan menang dalam pilihan raya akan datang.

"Kalau tidak menang, mereka kata akan jatuhkan kerajaan dengan cara lain, akan buat tindakan di luar proses pilihan raya. Inilah dakyah, mereka dipengaruhi emosi dan percaya akan rampas kuasa dengan cara lain," katanya berucap pada pelancaran Pemuda BN Pilihan Orang Muda Peringkat Negeri Johor di Stadium Sultan Ibrahim, di sini malam tadi. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment