My Add

Monday 8 July 2013

Melayang dari Honda Accord

Oleh JULIA ISMAIL

 * SEORANG daripada mangsa yang terselamat (tidak memakai baju) melihat mayat seorang rakannya yang terbunuh dalam kemalangan di Kampung Chica, Kota Bharu malam kelmarin.
KOTA BHARU, AHAD, 07 Julai, 2013: Hajat empat sahabat untuk menghadiri majlis kenduri seorang kenalan terkubur apabila dua daripada mereka terbunuh selepas kereta dinaiki terlibat dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan malam kelmarin.

Dalam nahas pada pukul 8.30 malam di Kampung Chica di sini, dua mangsa yang terkorban ialah Firdaus Abd. Rani, 23, dan Mohd. Nor Hamidi Ismail, 23.

Kedua-duanya meninggal dunia di tempat kejadian selepas tercampak kira-kira 20 meter dari kereta jenis Honda Accord yang mereka naiki.

Pemandu kereta Honda Accord, Ferdaus Che Fadzil, 29, dan penumpang belakang, Abdul Halim Hussain, 24, bagaimanapun hanya cedera ringan.

Keempat-empat sahabat itu merupakan anggota tentera dari Kem 21 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD), Pengkalan Chepa.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, semasa kejadian, empat sahabat itu dalam perjalanan dari Kubang Kerian menuju ke Melor, kira-kira 20 kilometer dari tempat kenduri yang mahu mereka hadiri.

"Kemalangan itu berlaku apabila sebuah kereta Iswara cuba mengelak sebuah kereta lain yang sedang membuat pusingan U untuk masuk ke laluan menghala ke Melor.

"Pemandu Honda Accord bagaimanapun gagal mengelak dan melanggar bahagian tepi belakang kereta Iswara sebelum merempuh sebuah treler yang diletakkan di tepi jalan," kata beliau ketika dihubungi di sini semalam.

Kereta Iswara itu dalam perjalanan arah sama dengan Honda Accord manakala treler pula diletakkan di tepi jalan. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment