My Add

Tuesday 13 December 2011

Ekonomi Malaysia tidak terjejas oleh krisis zon euro

KUALA LUMPUR, SELASA 13 Disember, 2011:KRISIS hutang zon euro tidak mempengaruhi ekonomi Malaysia, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata, negara berada pada landasan untuk mencapai sasaran pertumbuhan ekonomi tahun depan antara lima dan enam peratus walaupun ketidaktentuan ekonomi global.

"Dari segi kedudukan kita, kita kini memberi tumpuan kepada permintaan dalam negeri seperti pelaburan, di mana kita lakukan dengan baik pada masa ini.

"Apa yang akan memberi kesan kepada kita, jika ada kemelesetan ekonomi global, ialah eksport kita - kita berkait kepada dunia,” kata beliau kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah bagi “Hadiah Sako 3 Bagi Novel Nasional” dan buku pelancaran di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau berharap kerajaan negara anggota EU akan mencari penyelesaian untuk menamatkan krisis zon euro dengan segera.

Ahmad Husni berkata, bagi tahun ini, Malaysia akan berupaya untuk mencapai unjuran kadar pertumbuhan lima peratus memandangkan banyak projek kerajaan telah dimulakan pada separuh pertama tahun ini. – Bernama

No comments:

Post a Comment