My Add

Thursday 8 December 2011

Gelar Karpal ‘Godfather’, Ramasamy didesak mohon maaf

PULAU PINANG, KHAMIS. 07 Disember, 2011: 
TIMBALAN Ketua Menteri II Pulau Pinang, P. Ramasamy didesak meminta maaf dengan segera berhubung kenyataannya yang menggelarkan Pengerusi DAP, Karpal Singh sebagai ‘Godfather’.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer yang juga Ahli Jawatankuasa DAP negeri membuat gesaan itu atas alasan tindakan Ramasamy dilihat seperti tidak mempedulikan sumbangan Karpal terhadap parti itu.

“Ramasamy harus berjumpa dengan Karpal untuk memohon maaf dan memberikan penjelasan mengenai perkara yang berlaku baru-baru ini.

“Beliau sepatutnya menghormati pemimpin veteran parti dan jangan mahu menjadi warlord dalam DAP,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di Jalan Zainal Abidin, di sini semalam.

Krisis dalaman DAP hangat diperkatakan apabila Ramasamy didakwa mengumumkan sendiri tiga calon wanita India yang bakal bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Berikutan itu, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor memberi amaran kepada pemimpin bersikap warlord yang dipercayai merujuk kepada Ramasamy agar jangan mengumumkan konco-konconya sebagai calon.

Dalam pada itu, Rayer berkata, DAP akan mengambil tindakan disiplin terhadap Ramasamy jika beliau enggan memohon maaf kepada Karpal.

Mengenai dakwaan Ramasamy kononnya kenyataan beliau telah diputar-belit oleh media, Rayer menegaskan, dia sepatutnya mengambil tindakan segera supaya isu tersebut tidak berleluasa.

Dalam perkembangan sama, Rayer juga mahu Ramasamy tidak menjadi seperti kacang lupakan kulit kerana pelantikan beliau sebagai Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang adalah atas cadangan Karpal selepas berbincang dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng. - UM

No comments:

Post a Comment