My Add

Friday 11 May 2012

Peneroka maut, pengurus FELDA parah nahas kereta-lori

JERANTUT, JUMAAT, 11 Mei, 2012: Seorang peneroka maut manakala rakannya parah selepas Perodua Kembara yang dipandunya terbabas sebelum bertembung dengan sebuah lori di KM24 Jalan Jerantut-FELDA Kota Gelangi, di sini, pagi ini. 

Mangsa, Mohd Hasan Yatni, 57, dari FELDA Kota Gelanggi mati di tempat kejadian akibat cedera teruk di kepala sementara rakannya, Pengurus FELDA Kota Gelanggi 4, Nik Sim Nik Hassan, 57, cedera parah.

Ketua Polis Daerah Jerantut, Supt Azid Ismail, berkata dalam kejadian 10 pagi itu, mangsa dan rakannya sedang dalam perjalanan dari arah Kota Gelanggi menuju ke bandar Jerantut.

"Sampai tempat kejadian, mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaannya sebelum terbabas ke laluan bertentangan dan bertembung dengan lori. 

"Akibat itu, mangsa dan rakannya mengalami cedera parah. Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian. Rakan mangsa dihantar ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh untuk rawatan," katanya di sini. 

Beliau berkata, pemandu lori terbabit hanya mengalami cedera ringan dan menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Jerantut. 

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment