My Add

Tuesday 1 May 2012

Tiga maut bas dinaiki langgar tembok plaza tol


*KEADAAN bas persiaran yang rosak teruk selepas terbabas dan merempuh pembahagi jalan di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) di Bukit Beruntung, Rawang, jam 3.20 pagi tadi. Kemalangan itu meragut tiga nyawa termasuk pemandunya. - Foto Noor Hazwan Hariz Mohd

KUALA LUMPUR, SELASA, 01 Mei, 2012: Tiga termasuk pemandu bas maut manakala tiga lagi cedera selepas bas persiaran yang mereka naiki melanggar tembok pembinaan plaza tol baru Sungai Buaya, Rawang di KM434 Lebuhraya Utara Selatan arah Selatan pada pukul 1.50 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supt Norel Azmi Yahya Afendi berkata bas yang membawa 48 penumpang dari Chenderiang, Perak, menuju ke Melaka itu hilang kawalan sebelum melanggar tembok dan terbalik di atas lebuh raya.

Beliau memberitahu Bernama mangsa yang maut ialah pemandu bas S.Velmurugu, 44, serta dua penumpang iaitu K.Vimala, 54, dan M.Setap, 46.

Katanya mayat ketiga-tiga mangsa itu dihantar ke Hospital Kuala Kubu Baharu untuk bedah siasat.

Tiga penumpang yang cedera ialah R.Fahdilah, 14, dan Raja Nor Hayer Raja Yusof, 57, masing-masing patah tangan kanan manakala Salbiah Abdul Rahman, 64, pula mengalami kecederaan di kepala.

Kesemua mereka dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan.

Norel Azmi berkata ketika kejadian, keadaan cuaca amat baik tetapi lokasi kemalangan dilaporkan gelap kerana tiada lampu jalan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment