My Add

Thursday 21 February 2013

Runtuh akibat kecuaian pihak kontraktor

KUALA TERENGGANU, RABU, 20 Februari, 2013: Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said meminta orang ramai tidak membuat spekulasi kononnya bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak dekat sini, runtuh buat kali kedua.

Menurut Ahmad, apa yang berlaku ialah struktur besi di stadium itu terjatuh dan menghempap pekerja ketika kerja-kerja merombak bumbung asal bagi mengukuhkannya dijalankan.

"Kita harap orang ramai tidak mudah membuat spekulasi dan salah faham dengan kejadian itu.

"Apa yang berlaku sebenarnya adalah berpunca daripada kecuaian pihak kontraktor terlibat apabila besi pelancar terlepas daripada kren lalu menimpa pekerja," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sewaktu ditemui ketika melawat keluarga mangsa kebakaran di Kampung Titian Baru, dekat sini hari ini.

Mangsa nampak kerangka besi runtuh sebelum pengsan

*AHMAD Safwan Abdul Manaf patah kaki kanan dalam kejadian kerangka lama bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin runtuh, dirawat di HSNZ, Kuala Terengganu, Terengganu, semalam.

KUALA TERENGGANU: "Saya nampak kerangka besi itu jatuh menimpa saya. Lepas tu saya terus pengsan. Sedar-sedar saya dah ada dalam ambulans (kenderaan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia)."

Begitu cerita Ahmad Safwan Abdul Manaf, 21, seorang daripada lima pekerja kontrak yang cedera setelah kerangka bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak di sini, runtuh kira-kira pukul 11.30 pagi ini.

Menurut Ahmad Safwan yang patah kaki kanan, luka di bahagian mulut serta patah gigi dalam kejadian itu, ketika kejadian, dia sedang memasang kerangka sepanjang 137 meter dengan ketinggian 25 meter itu. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment