My Add

Sunday 20 May 2012

'Bertindak tegas segera'

KUALA LUMPUR, SABTU, 19 Mei, 2012: Kerajaan digesa mengambil tindakan tegas dalam menghalang pendukung lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), Irshad Manji daripada menyebarkan fahaman songsang itu kepada umat Islam di negara ini.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, selain itu, kerajaan juga wajib menyekat penyebaran buku berjudul 'Allah, Kebebasan dan Cinta' yang dikarang oleh individu tersebut.

Menurutnya, buku itu antara lain menyelitkan fahaman bahaya dengan mengajak pembaca menggunakan iman untuk membebaskan diri daripada agama.

''Kerajaan wajib sekat individu seperti Irshad datang ke negara ini untuk menyebarkan fahaman yang bertentangan dengan akidah Islam. Kerajaan juga wajib sekat buku tersebut yang diterjemah ke dalam bahasa Melayu.

''Buku setebal 388 muka surat itu cukup bahaya. Ia turut mengajak manusia membebaskan diri daripada agama dengan memberi interpretasi sendiri kepada agama,'' katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang meminta semua pihak menghalang sebarang program melibatkan wanita tersebut.

Ismail Mina seterusnya berkata, daripada penulisan dalam buku itu juga, ia jelas menanam fahaman pembaca agar menggunakan iman untuk berani membebaskan diri daripada agama.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerja, Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahya turut menyatakan pendapat sama dan mendesak kerajaan serta pihak berkuasa agama supaya lebih tegas dalam menyekat kegiatan Irshad. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment