My Add

Sunday 13 January 2013

Enam deretan kedai dan dua rumah terbakar, kerugian hampir RM1 juta

BESUT, AHAD, 13 Januari, 2013: Lebih 20 motosikal dan pelbagai peralatan termasuk perabot dan alat komputer musnah apabila sederet enam pintu kedai dan dua rumah kediaman tidak berpenghuni di pekan Alor Lintang di sini musnah dalam satu kebakaran awal hari ini dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM1 juta.

Kebakaran kira-kira jam 3.10 pagi itu dipercayai berlaku akibat lintar pintas sebelum merebak ke kedai lain. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Timbalan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Nor Mahathir Muhammad berkata pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 3.50 pagi sebelum dua jentera masing-masing dari Jerteh dan Kampung Raja bersama 13 anggota tiba di tempat kejadian tiga minit kemudian.

Katanya, ketika sampai di lokasi kejadian, hampir 70 peratus daripada kedai-kedai berkenaan telahpun musnah dijilat api sebelum anggota bomba mengawal sepenuhnya kebakaran kira-kira 5.20 pagi.

Dengan bantuan dua jentera bomba dan penyelamat Setiu yang tiba kemudiannya, anggota bomba dapat menyelamatkan beberapa kedai lain seperti restoran, pasar mini, kedai basikal dan rumah kediaman yang terletak berdekatan daripada dijilat api.

Semasa kebakaran semua pekerja tidak berada di kedai terbabit manakala penghuni dua rumah pula berada di Kuala Lumpur, katanya kepada kepada pemberita.
Polis dan anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) turut membantu mengawal keadaan berikutan kejadian itu. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment