My Add

Sunday 27 January 2013

Tiada acara bakar Bible versi Bahasa Melayu di Pulau Pinang

BUTTERWORTH, AHAD, 27 Januari, 2013: Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, tiada acara membakar Bible versi bahasa Melayu berlangsung di Padang Bandaran Bagan Luar di sini hari ini, sebagaimana dihebahkan sebelum ini.

"Setakat ini alhamdulillah saya dapati masyarakat di sini terutamanya masyarakat Islam tidak menyertai perancangan ini," katanya pada sidang akhbar di sini.

Beliau mengingatkan orang ramai supaya tidak menyentuh sensitiviti keagamaan dan budaya pada masa depan kerana ia boleh menggugat ketenteraman dan keselamatan awam.

Isnin lepas, polis menerima laporan daripada seorang paderi yang menemui risalah bertulis 'jom bakar...pesta bakar Bible Melayu demi masa depan cucu kita' yang diletak di dalam peti surat di sebuah gereja di negeri ini.

Dalam perkembangan lain, Abdul Rahim berkata polis sedang memburu dua lagi suspek bagi membantu siasatan kes seorang pengawal kelab malam atau 'bouncer' yang mati ditembak seorang lelaki dalam pergaduhan di sebuah premis perniagaan di Taman Desa Murni di sini, Khamis lalu.

Beliau berkata, setakat ini polis sudah menahan 10 suspek bagi membantu siasatan dan orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali suspek berkenaan diminta menghubungi mana-mana balai polis.

Dalam kejadian jam 5.25 pagi itu, Fauzi Hussin, 24, ditemui maut dengan satu kesan tembakan di rusuk kiri selepas terbabit dalam satu pergaduhan di sebuah premis perniagaan. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment