My Add

Saturday 12 January 2013

Rakyat Malaysia tidak banyak menyimpan

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 11 Januari, 2013: Rakyat Malaysia pada umumnya tidak banyak menyimpan, demikian menurut Hwang Investment Management Bhd. (HwangIM).

Ketua Pegawai Produknya, Steve Lim berkata, rakyat Malaysia perlu lebih menyimpan dan satu cara adalah melalui pelaburan jangka panjang, kos rendah, mudah dan skim persaraan swasta (PRS) yang mampan untuk membantu mereka bersedia untuk persaraan kelak.

Beliau berkata demikian pada sesi meja bulat dengan tumpuan kepada perkongsian amalan terbaik PRS dari Australia, Chile dan Belanda yang dianjurkan oleh HwangIM, antara firma pengurusan pelaburan utama Malaysia.

"Kami berharap melalui sesi ini, kita akan dapat melihat amalan utama dan menggunakannya sebagai rujukan semasa kita bergerak ke hadapan," katanya.

Menurut HwangIM, objektif meja bulat adalah untuk mewujudkan kesedaran di kalangan rakyat Malaysia tentang bagaimana negara-negara yang berbeza di seluruh dunia telah berjaya melaksanakan pelbagai skim persaraan awam dan swasta.

Beliau berkata, ia membabitkan pengajaran dan bagaimana kejayaan penggunaan skim ini telah mendapat manfaat negara-negara mereka.

HwangIM merupakan antara yang pertama dalam lapan pembekal yang melancarkan PRS, dikenali sebagai Hwang PRS Solutions, pada 31 Oktober tahun lepas.

Kini terdapat empat dana dalam Hwang PRS Solutions. Skim ini membolehkan pencarum memilih pelbagai skim berdasarkan objektif, keperluan mereka dan minat risiko serta tahap komitmen.

Hwang PRS Solutions boleh didapati melalui semua cawangan HwangIM seluruh negara dan ejen terpilih.

HwangIM adalah satu-satunya firma pelaburan disokong insurans atau bukan bank yang dapat mengekalkan kedudukannya antara lima terbaik di Malaysia.

Turut hadir pada sesi meja bulat berkenaan ialah Christian Rehren, Duta Chile ke Malaysia; Anne de Graaf, Ketua Seksyen Perdagangan dan Ekonomi di Kedutaan Belanda di Malaysia dan Rick Goldberg dan Caroline Chan dari firma undang-undang Australia, Madgwicks. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment