My Add

Saturday 29 December 2012

PRU-13: PM akan putuskan tarikh sesuai

PUTRAJAYA, jumaat, 28 DisEMBER, 2012: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tarikh sesuai untuk diadakan pilihan raya umum akan diputuskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan meminta semua pihak bersabar menunggu.

"Kita tahu PM akan putuskan dan bila masa yang paling sesuai, saya fikir tunggu sahajalah," katanya dalam sidang akhbar selepas menyampaikan amanat di Majlis Interaksi Timbalan Perdana Menteri Bersama Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) Muda, di sini hari ini.

Ditanya mengenai kemungkinan Najib akan menunggu sehingga mandat kerajaan berakhir pada April depan, Timbalan Perdana Menteri sekali lagi menegaskan, beliau tidak tahu berhubung perkara tersebut.

"Saya tidak tahu. Apa yang saya tahu, kalau Perdana Menteri tidak jawab, takkan saya nak lebih pandai daripada Perdana Menteri. Tunggu sahajalah," katanya.

Muhyiddin secara berseloroh berkata, umpama satu keseronokan apabila banyak pihak yang begitu teruja membuat teka-teki mengenai tarikh sebenar Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

"PM kata ia akan diadakan pada tahun depan dan beliau pun kata semua orang boleh buat teka-teki mengenai tarikhnya.

"Itu seronok juga kerana ada peluang dengar teka-teki orang ramai dan kalau tidak, tidak adalah keseronokan pula," katanya.

Bagaimanapun, Muhyiddin menasihatkan orang ramai dan juga ahli politik agar bersabar menunggu pengumuman rasmi Najib sendiri mengenai tarikh PRU-13. - UTUSAM

No comments:

Post a Comment