My Add

Friday 28 February 2014

PKR urus penyelesaian isu saman

KUALA TERENGGANU, KHAMIS, 27 Februari, 2014 Parti Keadilan Rakyat (PKR) Terengganu hari ini mengadakan pertemuan dengan ahlinya, Mohd. Shamsul Mat Amin berhubung isu saman terhadap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menjejaskan hubungan parti itu dengan Pas.

Pengerusinya, Azan Ismail berkata, setelah mendengar penjelasan pendirian bekas calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Bukit Besi itu dan hasil daripada perbincangan, kata sepakat telah dicapai yang dibayangkannya sebagai penyelesaian terhadap isu itu.

"Kita mencapai keputusan positif setelah meneliti segala aspek, kepentingan kedua belah pihak, juga hubungan ukhuwah dalam pakatan pembangkang dan usaha mengukuhkan lagi di semua peringkat," ujarnya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau tidak mengumumkan keputusan yang dicapai sama ada saman itu ditarik balik atau penyelesaian dibuat di luar mahkamah.

Katanya, adalah lebih baik keputusan yang dicapai dalam mesyuarat berhubung isu ini diumumkan oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekembalinya dari luar negara.

Mohd. Shamsul yang juga Ketua Angkatan Muda PKR Dungun tidak berada bersama barisan kepemimpinan PKR negeri dalam sidang media itu dan beliau tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komennya.

Menurut Azan, PKR sebelum ini melihat perkara tersebut (saman) merupakan persoalan peribadi dan parti tidak memberi tekanan terhadap beliau (Mohd. Shamsul).

"Namun setelah berlaku (penghakiman ingkar) baharu kita semua rasa ia sepatutnya diuruskan lebih awal. Ini menjadi pengajaran kepada semua pihak," ujarnya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment