My Add

Friday 28 February 2014

JMM beri tempoh 10 hari Teresa Kok mohon maaf

 Teresa Kok
KUALA LUMPUR, KHAMIS, 27 Februari, 2014: Jaringan Melayu Malaysia (JMM) memberi tempoh 10 hari kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok untuk membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia berhubung penerbitan klip video 'ONEderfull Malaysia CNY 2014' sempena sambutan Tahun Baharu Cina Januari lalu.

Pengerusi JMM Selangor, Omar Saleh berkata, Teresa juga didesak membuat permohonan maaf di atas tindakannya mempersendakan Perdana Menteri dan isteri; kepimpinan tertinggi kerajaan serta keluarga mangsa pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah.

"Kita tidak boleh menerima tindakan biadab itu yang secara terang-terangan mempersendakan bukan sahaja kerajaan malah keluarga mangsa Lahad Datu yang masih bersedih dengan kejadian itu.

"Sekiranya Teresa enggan memohon maaf dalam tempoh 10 hari, kami bersama-sama ahli-ahli persatuan lain akan mengadakan demonstrasi aman di hadapan pejabatnya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Omar bersama pemimpin pertubuhan tersebut sebelum itu menyerahkan memorandum bantahan berhubung penerbitan klip video itu kepada Pegawai Khas Teresa, Alice Lan Suet Ling di pejabat Ahli Parlimen itu.

Beliau dalam pada itu turut mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas semua pihak yang terlibat dalam penerbitan klip video tersebut.

"Penerbitan klip video tersebut dilihat sengaja mencetuskan provokasi yang berniat jahat sedangkan negara kini dalam keadaan aman dan harmoni.

"JMM berharap kerajaan segera melucutkan kerakyatan Teresa sebagai hukuman di atas tindakan biadab beliau," tegasnya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment