My Add

Friday 28 February 2014

Abdul Khalid terhimpit isu air?

 Mohd. Ridzuan Abdullah
KUALA LUMPUR, KHAMIS, 27 Februari, 2014: Tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang bersetuju meneruskan pembinaan Lori Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) semalam setelah hampir enam tahun tertangguh, menunjukkan keadaan beliau yang semakin terhimpit dengan pelbagai tekanan.

Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya percaya persetujuan Langat 2 dibuat itu setelah Abdul Khalid mendapati kedudukannya dalam kerajaan negeri semakin goyah.

"Hampir enam tahun tertangguh, kenapa sekarang baharu hendak teruskan projek Langat 2?.

"Ini menunjukkan dalam tempoh itu kerajaan negeri sebenarnya boleh meneruskan pembinaan projek tersebut tapi sikap tamak dan tidak mengutamakan rakyat," katanya ketika ditemui dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Sementara itu Mohd. Ridzuan berkata, jika Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Menteri Besar, Selangor bakal berdepan dengan pelbagai lagi krisis.

"Sebelum terlambat, Ikhlas ingin menasihatkan para pengundi di Kajang agar tidak tersalah pilih pemimpin," katanya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment