My Add

Friday 28 February 2014

MoU penstrukturan semula air Selangor tidak boleh diubah

HULU LANGAT, JUMAAT, 28 Februari, 2014: Perjanjian dalam memorandum persefahaman (MoU) antara Kerajaan Persekutuan dengan kerajaan negeri Selangor berhubung penstrukturan semula industri bekalan air negeri tidak boleh diubah sekali pun jika Datuk Seri Anwar Ibrahim menang Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dan menjadi Menteri Besar.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kemungkinan tersebut telah diambil kira dalam MoU yang ditandatangani oleh Kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri kelmarin.

"Jadi, dalam perbincangan antara Kerajaan Pusat menerusi kementerian dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan kerajaan negeri, kita telah nyatakan bahawa dalam perjanjian ini tidak boleh diubah.

"Ini bermakna komitmen dan jaminan dalam perjanjian kontrak itu mesti disempurnakan. Tidak boleh diubah baik melibatkan Kerajaan Pusat dan kerajaan negeri," katanya.

Beliau berkata demikian selepas melakukan lawatan mesra ke sekitar Pusat Perniagaan Kwan Tung, Sungai Chua di sini hari ini.

Yang turut hadir Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Liow Tiong Lai dan calon Barisan Nasional (BN) bagi PRK DUN Kajang, Datin Paduka Chew Mei Fun. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment