My Add

Friday 28 February 2014

RBA bermaharajalela jika tiada tindakan

KUALA LUMPUR, KHAMIS, 27 Februari, 2014: Red Bean Army (RBA) akan menjadi parasit yang boleh menjejaskan kestabilan dan perpaduan rakyat jika tiada sebarang tindakan tegas dikenakan terhadap tentera siber propembangkang itu.

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abd. Rahman berkata, pendedahan pihak berkuasa yang menyatakan adalah sukar untuk mengenal pasti dalang di sebalik RBA hanya memberi ruang kepada mereka untuk bertindak melampau.

"Apabila polis beritahu susah nak kesan siapa RBA sebenarnya, itu beri jalan kepada mereka yang tidak bertanggungjawab melancarkan lebih banyak propaganda jahat untuk runtuhkan negara.

"Sudah sampai masanya pihak berkuasa negara cari alternatif yang lebih berkesan untuk mencari mereka yang terlibat dalam RBA sekali gus mengenakan tindakan tegas," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan sumber polis memberitahu identiti individu di sebalik RBA masih belum dikenal pasti kerana kumpulan itu sering menggunakan pelbagai nama samaran dan akaun laman sosial palsu.

RBA terkenal dengan propaganda dan perbuatan kurang ajar mereka menyerang pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) dan kerajaan, semasa, sebelum dan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Turut senada ialah Presiden Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Senator Datuk Syed Ibrahim Kader yang berkata, kemudahan dan kebebasan penggunaan Internet di negara ini seharusnya tidak disalah guna untuk tujuan merosakkan negara.

Beliau berkata, masyarakat tidak seharusnya menyokong semua propaganda jahat RBA kerana mereka secara jelas mahu menjejaskan kestabilan negara.

"Takkan kita mahu jadi seperti China yang melaksanakan polisi sekatan Internet. Jika itu dilakukan di negara ini, pasti ramai yang tidak puas hati," katanya.

daripada semua pihak.

"Sehubungan itu, masyarakat negara ini seharusnya menggunakan semua kemudahan yang disediakan oleh kerajaan secara bijak dan berhemah," ujarnya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment