My Add

Friday 28 February 2014

Guan Eng, Anthony gagal?

 * G. ASOGHAN menunjukkan helaian siaran akhbar yang dibuatnya ketika menjawab pertanyaan pemberita dalam sidang akhbar mendesak kepemimpinan DAP menghormati ROS di Butterworth, Pulau Pinang, semalam. - UTUSAN/AZMAN ASMAYATIM

BUTTERWORTH, KHAMIS, 27 Februari, 2014: Semua Pengerusi DAP negeri diminta mengemukakan senarai perwakilan yang menghadiri pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu pada 29 September lalu kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Bekas Ketua Cawangan DAP Jalan Bagan Luar, G. Asoghan berkata, langkah itu perlu kerana Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook yang jawatan mereka belum disahkan didapati gagal memberikan kerjasama kepada ROS apabila diminta menyerahkan dokumen senarai 985 cawangan pada pemilihan CEC berkenaan.

"Kedua-dua mereka telah gagal mengemukakan salinan dokumen senarai 985 cawangan yang telah diberi status Sijil A dan salinan 500 surat yang ditandatangani oleh perwakilan tidak hadir.

"Mereka sengaja berlengah-lengah sehingga ROS terpaksa menulis surat baharu bertarikh 18 Februari lalu yang meminta Guan Eng mengemukakan dokumen bagi membolehkan siasatan terperinci mengenai CEC dibuat," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Asoghan berkata, kedua-dua pemimpin DAP itu harus bertanggungjawab dan mereka tidak boleh menyalahkan ROS kerana hanya meminta dokumen pemilihan tersebut.

Katanya, ROS bukan ejen kerajaan dan parti politik di negara ini.

Sementara itu, beliau berkata pihaknya ingin mengetahui status saman yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo terhadap ROS.

"Gobind Singh kena beritahu apa yang dia failkan kerana ahli DAP hendak tahu juga," katanya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment