My Add

Sunday 29 July 2012

Lebih 100 Mat Rempit ditahan dalam Ops Kepung

GEORGETOWN, SABTU, 28 Julai, 2012: Lebih 100 Mat Rempit yang berusia 16 hingga 25 tahun ditahan dalam Ops Kepung di Padang Kota Lama di sini awal pagi tadi, sekali gus berjaya menggagalkan percubaan lumba haram yang diatur di kawasan itu. 

Semua yang ditahan termasuk para penontonnya dibebaskan selepas polis mengambil keterangan daripada mereka. 

Ketua Operasi, Inspektor Muhammad Najib Zulkifli, berkata operasi dua jam yang bermula jam 2.30 pagi itu membabitkan 30 anggota Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut. 

"Hasil soal-siasat kumpulan Mat Rempit ini, mereka memberi alasan mereka hanya meronda di lokasi berkenaan sementara menunggu waktu bersahur," katanya di sini, hari ini. 

Muhammad Najib berkata, polis bertindak berdasarkan maklumat orang awam yang mengatakan para remaja berkenaan menjalankan kegiatan mereka beberapa minggu lalu termasuk sepanjang Ramadan ini. 

Beliau berkata, ada antara remaja terbabit lari meninggalkan motosikal masing-masing begitu saja selepas menyedari kehadiran polis. 

"Terdapat juga beberapa orang yang nekad melarikan diri dengan melawan arus jalan raya tetapi cubaan mereka gagal kerana kawasan itu sudah dikepung," katanya. 

Sebanyak 30 saman dikeluarkan membabitkan kesalahan ubah suai kenderaan tidak mengikut spesifikasi, tidak mempunyai lesen memandu, cukai jalan tamat tempoh dan seumpamanya. - BERNAMA


No comments:

Post a Comment