My Add

Tuesday 29 April 2014

Kerajaan Perlis usul ketum dimasuk bawah akta dadah

KANGAR, SELASA, 29 April, 2014: Kerajaan Perlis telah mengusulkan kepada kerajaan persekutuan agar kesalahan bersabit daum ketum dimasukkan di bawah akta dadah berbahaya dalam usaha membendung penyalahgunaan tumbuhan itu.

Menteri Besar, Azlan Man (BN-Pauh) berkata, mengenakan kompaun terhadap pesalah tidak akan dapat mengawal pelaku dari terus mengulangi perbuatan mereka.

Ketika menjawab soalan tambahan Khaw Hock Kong (BN-Titi Tinggi) pada sidang Dewan Undangan Negeri di sini hari ini, Azlan berkata, ketagihan terhadap tumbuhan itu yang dikaitkan dengan penduduk Perlis dan Kedah menjejas imej kedua-dua negeri.

Khaw yang mengambil bahagian membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan Yang Pertama (2013) Tahun 2014 sebelum itu dalam soalan lisannya bertanya mengenai usaha-usaha untuk menambahbaik kemudahan asas di sekolah-sekolah di Perlis.

Azlan berkata, dalam Rancangan Malaysia Ke-10 antara usaha itu ialah membina bangunan tambahan 31 buah sekolah dan sebuah sekolah menengah, semua dari peruntukan kerajaan Persekutuan. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment