My Add

Tuesday 29 April 2014

Kumpulan militan guna media sosial rekrut anggota baharu

Oleh AZRUL NAIMI

KAJANG, SELASA, 29 April, 2014: Kumpulan militan yang ditahan dalam dua serbuan di Selangor dan Kedah kelmarin dikesan menggunakan laman media sosial untuk merekrut anggota baharu.

Sehubungan itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kementeriannya akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk menjejaki saki-baki anggota kumpulan berkenaan.

"Malaysia merupakan sebuah negara yang mengamalkan agama Islam dengan berfahaman sederhana. Kita tidak mahu kegiatan seperti ini berkembang kerana ia mampu merosakkan nama Islam dan Malaysia.

"Kementerian Dalam Negeri akan terus memantau keadaan dan memburu saki-baki anggota kumpulan ini, kerana kita mahu Malaysia bebas daripada anasir militan," kata Ahmad Zahid.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Kenaikan Pangkat Pegawai Penjara Secara Time-Based Berasaskan Kecemerlangan (TBBK) di Maktab Penjara Malaysia, di sini hari ini.

Ahmad Zahid turut mengesahkan penahanan terbaharu membabitkan seorang wanita berumur 55 tahun yang di tahan di Kuala Lumpur petang semalam, menjadikan setakat ini, 10 orang telah ditahan. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment