My Add

Wednesday 30 April 2014

Wujudkan persekitaran kerja yang dorongi kecemerlangan

KUALA LUMPUR, RABU, 30 April, 2014: Dasar kebangsaan dan majikan di negara ini perlu mewujudkan persekitaran kerja yang tidak saja memupuk bakat pekerja tetapi juga menggalakkan mereka mencapai kecemerlangan dan mengetengah daya kreatif, kebolehan dan kemahiran mereka.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, dalam masyarakat moden hari ini, modal bagi persaingan dalam kalangan negara-negara ialah bakat dan persekitaran kerja yang menggalak perkembangan dan kejayaan pekerja, yang juga membantu kejayaan majikan.

Dalam perutusan Hari Pekerja 2014, Liow menambah jika Hari Pekerja pada masa lepas merupakan kempen bagi perjuangan, Hari Pekerja hari ini bererti menambah baik diri, kemajuan diri dan meningkat daya saing bagi kedua-dua majikan dan pekerja.

``Oleh itu, perusahaan yang berjaya menghargai bakat.

``Sebuah kerajaan yang berpandangan jauh akan berusaha ke arah mewujudkan persekitaran terbuka, bebas dan bertambah baik demi menarik bakat.

``Dalam era kompetitif sedemikian, dasar kebangsaan kita mestilah tidak saja fokus kepada memupuk bakat pekerja tetapi juga menyediakan mereka platform untuk mengetengah keupayaan mereka, supaya negara dapat bergerak lebih pantas ke arah mencapai matlamat negara berpendapatan tinggi,'' kata beliau dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Dalam hal ini, kata Liow, MCA akan terus membantu negara untuk mengasuh bakat. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment