My Add

Wednesday 30 April 2014

Laporan awal tentang MH370 dikeluarkan esok - Hishammuddin

SEPANG, RABU, 30 April, 2014: Laporan awal tentang kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 akan dikeluarkan esok, kata Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata, laporan itu adalah serupa seperti yang dikemukakan kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO) oleh Jabatan Penerbangan Awam (DCA).

``Saya rasa tiada apa-apa masalah untuk mengeluarkan laporan itu. Tetapi kami telah memutuskan sebagai satu pasukan, bahawa ia akan dikeluarkan esok.

``Persetujuan itu saya minta dalam perbincangan saya dengan Australia dan pihak berkepentingan lain dalam misi pencarian, saya telah membentangkan dan melaporkannya kepada Kabinet pagi ini dan saya mendapat mandat yang perlu,'' katanya kepada pemberita selepas merasmikan Stesen Express Rail Link (ERL) di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 11 (klia2) di sini, hari ini.

Komitmen kerajaan untuk mengeluarkan laporan itu disuarakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak minggu lepas. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment