My Add

Friday 31 January 2014

Anwar jadi MB, pakatan pecah belah

KUALA TERENGGANU, JUMAAT, 31 Januari, 2014: Percaturan politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung peletakan jawatan calonnya bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dan usaha melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor akan membawa kepada perpecahan serius dalam pakatan pembangkang.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, jangkaan itu berdasarkan bantahan serta kecaman daripada parti lain dalam pakatan pembangkang, khususnya Pas yang amat kecewa dengan perkembangan itu yang jelas lebih `menguntungkan' PKR dan Anwar.

Beliau memberitahu, lebih-lebih lagi reaksi daripada Pemuda Pas Selangor yang cukup kecewa dengan kemelut itu dan mereka merasakan seolah-olah telah dipermainkan oleh sekutu sendiri, PKR.

Pada masa sama, beliau turut yakin hasrat Anwar menjadi calon pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang nanti sehingga dilantik sebagai Menteri Besar Selangor menunjukkan pemimpin pembangkang itu `desperate' setelah cita-citanya menjadi Perdana Menteri berkubur. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment