My Add

Thursday 30 January 2014

Isu Sweden: Penyerahan anak kepada keluarga Islam malam ini

KUALA LUMPUR, KHAMIS, 30 Januari, 2014: Satu majlis penyerahan hak penjagaan anak-anak pasangan suami isteri rakyat Malaysia yang ditahan di Sweden kepada keluarga angkat beragama Islam akan berlangsung pada pukul 3 petang ini waktu tempatan (10 malam ini waktu Malaysia).

Perkara itu dimaklumkan sendiri oleh Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin selepas melawat pasangan tersebut, Azizul Raheem Awalludin dan Shalwati Nurshal tersebut di Sweden hari ini.

Menurut Hamzah, dalam pertemuan itu, pasangan tersebut yang ditahan pihak berkuasa Sweden kerana didakwa memukul anak lelaki kerana enggan bersolat, telah bersetuju untuk menyerahkan hak penjagaan anak-anak mereka kepada keluarga angkat beragama Islam.

"Persetujuan untuk menyerahkan hak penjagaan itu telah dinyatakan kepada saya ketika melawat pasangan tersebut hari ini," katanya kepada media.

Yang turut menyertai kunjungan beliau itu ialah Pengerusi Biro Pengaduan Masyarakat Pemuda UMNO, Sheikh Nafiq Alfirdaous dan timbalannya, yang juga Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment