My Add

Friday 31 January 2014

PM tidak akan benarkan isu pecah belahkan rakyat

PUTRAJAYA, KHAMIS, 30 Januari, 2014: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan bahawa beliau tidak akan membenarkan timbulnya sebarang isu yang akhirnya boleh memecah-belahkan rakyat.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat termasuk pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lebih mementingkan perpaduan walaupun ada kalanya berlaku perbezaan pendapat dalam satu-satu isu.

"Kita mungkin ada perbezaan pendapat tetapi tidak seharusnya melebarkan jurang perpecahan sesama kita," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam dan Melayu di bangunan Perdana Putra di sini hari ini.

Kira-kira 40 NGO Islam dan Melayu terlibat di dalam pertemuan itu dan mereka telah berpeluang berinteraksi dengan Perdana Menteri dalam sesi mesyuarat berkenaan.

Antara NGO terlibat ialah Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS).

Ditanya mengenai hasil pertemuan bersama NGO tersebut Najib berkata, beliau telah menjelaskan mengenai isu-isu semasa, antaranya peningkatan kos sara hidup dan penggunaan kalimah Allah selain langkah-langkah kerajaan untuk menangani setiap isu berbangkit.

"Mereka (NGO) telah memberi sokongan kepada kerajaan dan insya Allah berdasarkan kepada pertemuan ini, kita bersama-sama mencari kebaikan untuk negara.

"Saya jelaskan beberapa isu semasa, antaranya harga barang naik dan bagaimana kerajaan menangani isu tersebut, begitu juga dengan masalah media sosial serta kalimah Allah.

"Namun matlamatnya adalah untuk mencari satu bentuk kefahaman yang lebih jelas lagi dalam menentukan hala tuju serta masa depan negara kita," ujarnya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment