My Add

Wednesday 29 January 2014

Anwar sah bertanding di Kajang

PETALING JAYA, SELASA, 28 Januari, 2014: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengesahkan spekulasi bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri Kajang pada pilihan raya kecil itu nanti.

Khalid mengumumkankan demikian dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR di sini, hari ini.

Semalam, Ahli Dewan Undangan Negeri Kajang, Lee Chin Cheh diumumkan meletak jawatan berkuatkuasa hari ini bagi memberi laluan kepada Anwar bertanding di kawasan pilihan raya itu.

Dalam sidang akhbar hari ini, The Star Online melaporkan ketika ditanya adakah Khalid bersetuju untuk Anwar bertanding dalam pilihan raya itu, beliau berkata: "Jika saya tidak bersetuju, saya tidak akan berada di sini."

Jika Anwar memenangi pilihan raya itu, ia akan membolehkan Ketua Pembangkang itu menyertai DUN Selangor dan seterusnya menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar negeri itu seperti yang diwar-warkan oleh banyak pihak sebelum ini.

Ditanya bagaimana pemilihannya untuk bertanding di Kajang dilakukan, Anwar berkata, ia berasaskan kepada keputusan bersama dalam PKR dan seterusnya dipersetujui oleh DAP dan PAS. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment