My Add

Friday 31 January 2014

Satu lagi lakonan PKR di Kajang - Zambry

LUMUT, JUMAAT, 31 Januari, 2014: Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir menyifatkan tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang secara sewenang-wenangnya bagi memberi laluan kepada Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) sebagai satu lagi lakonan parti itu.

Menurutnya, apa yang berlaku di Kajang adalah 'drama' yang boleh diolah oleh PKR kerana mereka beranggapan rakyat boleh 'dicandukan' atau diperbodohkan.

Beliau berkata, PKR bertindak sedemikian kerana beranggapan apa sahaja yang mereka lakukan, rakyat akan terus menyokong mereka.

"Cuba lihat apa alasan Pengarah Strategik PKR (Rafizi Ramli) kononnya apa yang mereka lakukan ini adalah untuk menukar taktik dan strategi atau pun 'game changer'. Tetapi hakikatnya ini (PRK) melibatkan soal pembaziran wang rakyat, namun bagi mereka ini tiada masalah.

"Perkara sebegini mereka (PKR) sahaja yang boleh buat tetapi jika Barisan Nasional (BN) yang melakukannya, seolah-olah satu dosa besar. Namun jika mereka, ini seolah-olah berpahala besar," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar ketika mengunjungi Rumah Terbuka sempena Tahun Baharu Cina di kediaman bekas Menteri Pengangkutan yang juga Ketua Bahagian MCA Lumut, Datuk Seri Kong Cho Ha di sini hari ini. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment