My Add

Sunday 26 January 2014

Warga emas mulakan kayuhan jelajah Semenanjung

Oleh JAZALY AMRY JAAFAR
 * WAN Hashim Wan Mahmood, 68, berhasrat mencipta rekod peribadi dengan berbasikal mengelilingi Semenanjung Malaysia bermula di Kota Bharu, hari ini.
KOTA BHARU, AHAD, 26 Januari, 2014: Biarpun tanpa sebarang tajaan, seorang warga emas yang mempunyai 18 orang cucu memulakan misi mencipta rekod berbasikal mengelilingi Semenanjung Malaysia.

Apa yang menarik, Wan Hashim Wan Mahmood, 68, dilepaskan oleh ibunya sendiri, Cik Hasmah Ahmad, 83, di samping isteri, Faridah Daud, 62; anak-anak dan cucu-cucunya dalam majlis ringkas di rumahnya di Jalan Telipot di sini, pukul 10 pagi hari ini.

Menurut Wan Hashim, dia telah melakukan persediaan yang rapi termasuk menjaga kesihatan dan mengubah suai basikalnya khusus untuk menempuh perjalanan jauh tersebut.

Jelas bapa kepada enam anak ini lagi, perjalanan secara solo tersebut akan melalui Kota Bharu, Kuala Terengganu, Kuantan, Johor Baharu, Melaka, Negeri Sembilan, Kuala Lumpur, Ipoh, Pulau Pinang, Kedah dan seterusnya ke Padang Besar, Perlis. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment