My Add

Friday 31 January 2014

PRK Kajang bebankan rakyat

Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD
 
* NAJIB Tun Razak (sembilan dari kanan) mengadakan pertemuan dengan wakil-wakil 34 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan Islam bagi membincangkan isu semasa negara di bangunan Perdana Putra, Putrajaya, semalam. - BERNAMA
PUTRAJAYA, KHAMIS, 30 Januari, 2014: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Lee Chin Cheh mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan merupakan tindakan yang membebankan rakyat.

Malah, Perdana Menteri turut percaya pengosongan kerusi DUN tersebut semata-mata merupakan satu usaha untuk menyelesaikan masalah dalaman serta kemelut yang agak serius sedang melanda parti berkenaan.

Dalam masa sama, Najib secara sinis menempelak saranan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali supaya beliau bertanding di Kajang menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ini bukan masalah saya, ini PKR punya masalah, saya tak ada apa-apa masalah dan masalah yang berhubung kait dengan pengosongan Dewan Undangan Negeri Kajang ini membabitkan PKR.

"Mesej saya jangan libatkan saya dalam isu ini kerana ia merupakan masalah dalaman PKR," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam dan Melayu di bangunan Perdana Putra di sini hari ini.

Kerusi DUN Kajang kosong setelah Chin Cheh meletakkan jawatannya Isnin lalu.

Berikutan kekosongan tersebut, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan Anwar sebagai calon yang akan mewakili pakatan pembangkang di kerusi itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Najib berkata, rata-rata pengundi Kajang tidak senang hati dengan pilihan raya kecil yang akan diadakan berikutan peletakan jawatan wakil rakyatnya.

"Rata-rata (pengundi) tidak senang hati apabila terpaksa mengadakan pilihan raya dan sebab itu jika kita lihat reaksi-reaksi sekarang ini kebanyakan lebih negatif daripada positif," ujarnya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment