My Add

Sunday 29 July 2012

Program kesejahteraan

*NAJIB Tun Abdul Razak menyampaikan bantuan kepada anak-anak yatim ketika meluangkan masa melawat makmal komputer Program Khidmat ICT Sukarelawan 1 Malaysia Pejabat Perdana Menteri di Rumah Penyayang Tun Abdul Razak, Pekan, Pahang, semalam. - 
MINGGUAN/RUSHDI SALLEH

Oleh HERMAN HAMID
PEKAN, SABTU, 28 Julai, 2012: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, lebih banyak program untuk kesejahteraan rakyat hasil daripada transformasi yang dilakukan dalam tempoh tiga tahun ini akan dapat diberikan sekiranya mandat diberikan kepada kerajaan untuk tempoh lima tahun lagi.

Menurut Perdana Menteri, jika dalam tempoh tiga tahun ini sudah banyak dapat dilihat rakyat, apatah lagi kalau lima tahun lagi.

"Kalau bagi kita lima tahun lagi, maka banyak lagi akan terus dilakukan.

"Sepanjang masa kita fikirkan bagaimana untuk membantu rakyat," katanya ketika berucap merasmikan Majlis Program Kasihi Pekebun Peringkat Nasional dan Penyampaian Dividen Rancangan Tanam Baru Berkelompok (RTBB) dan Tanaman Semula Komersial (TSK) berjumlah RM314.6 juta di sini hari ini.

Hadir sama, Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob, Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Hassan Malek, Pengerusi RISDA, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan Ketua Pengarah RISDA, Datuk Wan Mohamad Zuki Mohamad.

Menurut Najib, apa dijanjikan bukan slogan atau retorik politik.

Sebaliknya, tegas Perdana Menteri, satu kelompok demi satu kelompok merasai nikmat hasil sentuhan agenda transformasi ini.

"Dan ini bukan terhenti setakat ini sahaja. Setiap kelompok mesti dapat nikmat sama ada golongan bandar atau luar bandar.

"Sebelum ini BR1M, pemandu teksi, kakitangan awam, peneroka dan hari ini pekebun kecil," ujarnya.

Najib turut berharap pekebun kecil yang menerima dividen hari ini dapat membalas jasa kerajaan apabila tiba masanya demi kesinambungan untuk generasi seterusnya.

"Terima dividen hari ini, boleh senyum sambut raya.

"Cuma saya harap, saya dah tunai hajat tuan-tuan, harap hajat saya ditunai tuan-tuan bila tiba masanya," katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment