My Add

Monday 5 September 2011

Kematian Noramfaizul: Mahathir tegur sikap pembangkang

BEKAS Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad kesal dengan sikap segelintir pemimpin pembangkang yang cuba menyalahkan UMNO ekoran kematian jurukamera BernamaTV, Noramfaizul Mohd. Nor akibat terkena tembakan curi di Somalia kelmarin.

Katanya, ini terbukti apabila para pemimpin pembangkang tidak menghargai pemergian Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia itu sebaliknya mencari kesalahan pihak penganjur.

Utusan Malaysia memetik Dr. Mahathir sebagai berkata: “Orang bila dia hati busuk, tidak ada pun kebaikan yang kita buat akan dapat balasan baik daripada orang yang hati busuk ini.

“Itulah parti lawan, memang mempunyai hati busuk,” katanya kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri di kediamannya di The Mines, Seri Kembanga (Ahad).

Majlis itu turut dihadiri Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan Timbalannya, Muhyiddin Yassin.

Dr. Mahathir diminta mengulas tindakan beberapa pemimpin pembangkang serta portal propembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini yang cenderung menyalahkan penganjur iaitu Kelab Putera 1Malaysia di bawah UMNO akibat kematian Noramfaizul itu.

Sebagai contoh, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam blognya semalam menyiarkan tulisan Blackhawk bertajuk Misi Perubatan UMNO di Somalia: Tulen atau publisiti murahan?.

Dalam pada itu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua pula dalam satu mesej twitter menyebut dia tidak mahu dipersalahkan sambil merujuk kepada komen Najib yang meminta media tidak mencari kesalahan dalam insiden tersebut.

No comments:

Post a Comment