My Add

Wednesday 21 September 2011

Najib percaya banyak lagi perkara karut-marut pembangkang






NAJIB Tun Razak bersama Mohd. Ali Rustam bersalaman dengan ahli-ahli
 Persatuan Bekas Anggota Kemajuan Masyarakat (Kemas) Malaysia pada
 Majlis Ramah Mesra Aidilfitri.  



DATUK SERI Najib Tun Razak percaya banyak lagi perkara karut-marut yang bersarang dalam benak fikiran pakatan pembangkang untuk mengubah sejarah warisan negara sekiranya mereka memperoleh kuasa.

Tegas Perdana Menteri, matlamat pembangkang yang diutarakan menerusi wakilnya dari DAP, M. Manoharan untuk menukar Jalur Gemilang seandainya berkuasa sebenarnya hanya sekelumit perkara yang dirancang.

“Itu (nak tukar bendera Malaysia) saya fikir sedikit sahaja, banyak lagi perkara karut-marut (yang pembangkang nak buat). Kalau berkuasa, apa yang diwarisi kita akan cuba dirombak segala-galanya.

“Sebab itu ada signifikannya kita nak tuan-tuan pertahankan Putrajaya (kerajaan sedia ada). Untung nasib kita bergantung kepada BN (Barisan Nasional)...puak-puak sana tak boleh harap dan sebab itu pada pilihan raya (umum nanti), kita kena kerja habis-habisan,” kata beliau.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Ramah Mesra Aidilfitri bersama Persatuan Bekas Anggota Kemas Malaysia di Seri Perdana di Putrajaya, Selasa.

Hadir sama penasihat persatuan berkenaan yang juga Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan presiden persatuan, Datuk Melati Ali.

Perdana Menteri menegaskan, BN sebagai pemegang tampuk pemerintahan dan yang telah bertungkus-lumus membangunkan negara tidak rela menyerah begitu sahaja kepada pembangkang yang sanggup memperkotak-katikkan sejarah dan warisan sedia ada.

“Kita yang bangunkan Putrajaya (negara), takkan kita nak serah pada orang luar (dari BN), kita tidak sanggup dihina, marilah kita sematkan azam dengan tidak sanggup menempa sejarah hitam parti yang teragung (untuk tunduk kepada pembangkang),” kata beliau.

Menurut Najib, kalau tidak dengan hasil perjuangan kerja keras BN, Malaysia tidak mungkin mencapai kejayaannya seperti hari ini.

Beliau menarik perhatian di negara-negara lain masih banyak masalah dalamannya meskipun ia merupakan negara maju.

“Di London, orang masih buat masalah dengan merusuh, di Amerika Syarikat pula kadar penganggurannya 9 peratus meskipun sebenarnya kadar tersebut adalah 17 peratus disebabkan rakyatnya tidak mahu cari kerja.

“Sedangkan di Malaysia, peluang pekerjaan cukup...kadar pengangguran cuma 3.1 peratus, itupun kita ada dua juta pekerja asing dan yang hendak berdaftar pun ramai dan selain itu harga barang di negara ini masih lagi terendah di dunia,” katanya.

Najib berkata, sebenarnya BN telah lama menjalan serta memperjuangkan kebajikan rakyat berbanding pakatan pembangkang yang baru sahaja mahu menguar-uarkan perkara itu.

“Ia telah menjelaskan bahawa BN dan UMNO sebagai parti yang mendahului kelok pembaharuan. Jangan ingat kita parti yang tidak ada idea baru dan tidak ada kesedaran.

“Ini (kejayaan Malaysia hasil kerja keras BN) sesuatu yang perlu kita tampilkan, kita tidak takut kepada pembaharuan, kita sanggup laksanakan demi Malaysia tercinta,” katanya.

Sehubungan itu, Perdana Menteri yang juga penaung Persatuan Bekas Anggota Kemas Malaysia mengajak lebih 3,500 pesara Kemas untuk turun padang membetulkan segala fitnah dan fakta yang diselewengkan pembangkang terhadap kerajaan selama ini.

“Jangan lembu punya susu, sapi pula dapat nama, jangan pula bila kita tolong Orang Kelainan Upaya (OKU) dan orang tua yang bajet disediakan kerajaan sebanyak RM1.4 bilion, mereka (pembangkang) pula kata mereka yang bagi.

“Bila kita bagi tiap-tiap bulan, kita dilupakan tetapi bila mereka yang hanya bagi sedikit, ia dikatakan pula lebih baik,” katanya. - Utusan.

No comments:

Post a Comment