My Add

Sunday 1 July 2012

Exco Selangor dihujani bantahan penduduk

KUALA LUMPUR, SABTU, 30 Jun, 2012: Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setingan Selangor Iskandar Abdul Samad hari ini dihujani bantahan penduduk Taman Nirvana, Ampang yang tidak puas hati dengan tindakan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) meluluskan projek pangsapuri 16 tingkat di kawasan itu.

Mereka mendakwa pembinaan itu hanya akan menambah masalah sedia ada seperti kesesakan trafik, jalan raya rosak, tekanan air rendah, banjir kilat dan bekalan eletrik sentiasa terputus.

Penduduk juga mempersoal tindakan kerajaan negeri Selangor menukar pelan asal kawasan itu daripada projek pembangunan lot kedai kepada pangsapuri.

Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Taman Nirvana, M. Thomas berkata apabila pangsapuri itu siap, bilangan penduduk akan bertambah dan mereka (penduduk lama) tidak akan aman lagi tinggal di kawasan tersebut.

Selain Taman Nirvana, kawasan yang terlibat ialah Taman Cempaka, Taman Dagang, Taman Putra Sulaiman dan Kampung Pandan.

Sementara itu, Iskandar mengalu-alukan maklum balas penduduk berhubung projek tersebut ketika sesi dialog dan memberi jaminan akan membawa masalah yang disuarakan kepada Menteri Besar dalam Mesyuarat Tindakan Ekonomi Selangor.

Beliau berharap pemaju projek itu akan berbincang dengan penduduk bagi mencari penyelesaian yang dapat diterima oleh semua pihak. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment