My Add

Monday 6 August 2012

Bekas setiausaha syarikat dipenjara 12 bulan

KUALA LUMPUR, ISNIN, 06 Ogos, 2012: Seorang bekas setiausaha syarikat pelaburan dihukum penjara 12 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini setelah mengaku bersalah atas 13 tuduhan menyalahgunakan cek bernilai RM16,989.10 milik bekas majikannya, tahun lalu.

Suzana Zainuddin, 39, ibu kepada lima anak itu didakwa melakukan kesalahan tersebut di Hawa Holdings Sdn. Bhd., Banglo No. 6, Jalan Taman U-Thant, Taman U-Thant, Cheras antara Mac dan September tahun lalu.

Wanita berasal dari Taman Song Choon, Ipoh, Perak itu sebelum ini memohon untuk dibicarakan namun hari ini dia menukar pengakuan kepada bersalah di hadapan Majistret Azmil Muntapha Abas.

Mahkamah kemudian menetapkan hukuman penjara 12 bulan bagi setiap pertuduhan yang diperintahkan berjalan serentak dari tarikh tertuduh ditangkap pada 27 Februari lalu.

Berdasarkan fakta kes, tertuduh telah diamanahkan untuk membuat pembayaran semua perbelanjaan syarikat antaranya Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Tenaga Nasional Bhd. (TNB) dan bayaran peribadi majikannya, Datin Maslinda Nezri.

Setelah membuat semakan, Maslinda mendapati tertuduh telah menyalahgunakan beberapa keping cek milik syarikat dan miliknya dengan melunaskan cek-cek berkenaan ke dalam akaun Maybank milik tertuduh. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment