My Add

Tuesday 15 November 2011

DAP sanggup lakukan apa sahaja untuk tawan Putrajaya

Wee Ka Siong
SELASA, 15 November, 2011: DAP sanggup melakukan apa sahaja termasuk menggadai prinsip parti itu semata-mata mahu menguasai Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang.

Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong berkata, tindakan itu dapat dilihat apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh menyokong Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Anwar Ibrahim untuk dilantik sebagai Perdana Menteri.

Sedangkan sebelum ini katanya, Karpal sendiri yang telah mendesak supaya Anwar meletakkan jawatan sebagai Ketua Pembangkang ekoran rancangan pemimpin PKR itu untuk mengambil alih kerajaan pada 16 September 2008.

“Ini menunjukkan hanya kerana mahu mengambil alih Kerajaan Persekutuan, DAP sanggup menukar pendirian dan menentang prinsipnya sendiri.

“Jika pemimpin seperti Karpal boleh dengan mudah menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri, ini membuktikan DAP sanggup membuat banyak pusingan U dan menentang prinsip sendiri semata-mata mahu mendapatkan sokongan rakyat bagi memenangi Putrajaya,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di Kuala Lumpur, semalam.

Sementara itu, Setiausaha Organisasi Kebangsaan MCA, Datuk Tee Siew Kiong dalam kenyataannya berkata, pendirian Karpal yang mendakwa hanya Anwar yang layak menjadi Perdana Menteri adalah satu pembohongan bertujuan memperdaya rakyat.

Menurut beliau, DAP seringkali menguar-uarkan janji kononnya Anwar merupakan pilihan pembangkang untuk menjadi Perdana Menteri selain menjadikan Lim Guan Eng sebagai Timbalan Perdana Menteri.

“Bagaimanapun, dakwaan mereka itu tidak pernah disokong atau dipersetujui oleh Pas,” katanya.

Sebaliknya kata beliau, Pas telah menegaskan Presidennya, Datuk Seri Hadi Awang yang lebih layak memegang jawatan Perdana Menteri.

No comments:

Post a Comment