My Add

Monday 28 November 2011

UMNO Kelantan bawa usul ekonomi, agama

BACHOK, ISNIN, 28 November, 2011: 
UMNO Kelantan akan membawa usul ekonomi dan agama pada Perhimpunan Agung UMNO bermula Selasa ini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, pihaknya sudah melantik tiga tokoh berpengalaman untuk mengemukakan usul tersebut dalam konteks negeri Kelantan, lengkap dengan hujah dan fakta berkaitan kedua-dua bidang berkenaan.

"Mereka ialah Datuk Hanafi Mamat (Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas merangkap Bendahari UMNO Kelantan) akan membawa usul ekonomi; Mohd. Affandi Yusoff (Ketua Pemuda UMNO Rantau Panjang merangkap Exco Pemuda UMNO) akan membahaskan bidang keagamaan dan Alwi Che Mat (Ahli Dewan Undangan Negeri Kok Lanas yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Ketereh) akan membahaskan usul ucapan Presiden," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata, ketiga-tiga pembahas itu telah diminta merangka persiapan yang selari dengan kehendak rakyat Kelantan.

Katanya, fokus utama perbahasan yang melibatkan bidang ekonomi adalah persoalan berkisar kenapa dan bagaimana UMNO perlu melaksanakan pendekatan agar ekonomi Kelantan yang kini jauh ketinggalan dari segenap segi berbanding dengan negeri lain dapat dibangunkan. - Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment