My Add

Wednesday 30 November 2011

Doktor peribadi Michael Jackson kena 4 tahun penjara


DOKTOR peribadi kepada Michael Jackson, Dr Conrad Murray kelihatan mendengar dengan teliti keputusan penghakiman yang dibacakan Hakim Mahkamah Los Angeles, Michael Pastor yang menjatuhkan hukuman maksimum empat tahun penjara terhadapnya selepas didapati bersalah menyebabkan kematian raja pop itu pada 2009 lalu. (berita lanjut) - Foto REUTERS/CNN/Pool

LOS ANGELES, RABU, 30 November, 2011: DOKTOR peribadi kepada Michael Jackson, Dr Conrad Murray hari ini dijatuhi hukuman maksimum empat tahun penjara, iaitu selepas tiga minggu beliau didapati bersalah atas tuduhan membunuh tanpa niat raja pop berkenaan pada 2009 lalu. 

“Beliau (Murray) langsung tiada sifat belas kesihan," kata Hakim Michael Pastor ketika membacakan ringkasan hukuman terhadap kes membabitkan doktor berusia 58 tahun itu.

“Ada orang di luar sana yang berasa Dr Murray adalah tidak berdosa. Ada juga yang berasa Dr Murray seorang yang jahat. Kedua-duanya bukan. Dia seorang manusia. Beliau berdepan dengan tuduhan kerana kematian seorang manusia," katanya.
Bagaimanapun beliau berkata: “Michael Jackson maut bukan kerana kerana disebabkan hanya satu insiden yang terasing. 

"Dia mati kerana disebabkan oleh keadaan yang disumbangkan oleh Dr Murray," katanya. 

Hakim juga bersetuju Murray perlu membayar ganti rugi kepada anak-anak dan harta Michael tetapi jumlah berkenaan akan diputuskan pada satu lagi perbicaraan pada 23 Januari depan. 

Pendakwaan meminta Murray membayar AS$100 juta sebagai ganti rugi kepada keluarga Michael selepas kehilangan pendapatan apabila penyanyi pop itu dijadual mengadakan 50 siri konsert sebelum kematiannya. - AFP

No comments:

Post a Comment