My Add

Saturday 5 November 2011

Pas gagal didik DAP, kata Zulkifli Noordin

SABTU, 05 November, 2011: Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin kecam Pas lagi. Kali ini dia kata Pas gagal dodik DAP tentang Islam. 

http://mindapengarang.files.wordpress.com/2010/02/zulkifli-nordin.jpg
Zulkifli Noordin
Malah katanya, Pas juga dilihat semakin tersasar dalam memperjuangkan Islam. 

Menutnya, tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh menolak hukum Hudud dan mendakwa bahawa pelaksanaannya hanya meningkatkan kadar jenayah membuktikan kegagalan Pas menjelaskan hukum Islam kepada rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang.

Katanya, Pas bukan sahaja gagal mendidik rakan-rakannya terutama daripada DAP tentang Islam, malah parti tersebut juga dilihat semakin tersasar dalam memperjuangkan agama itu.

Menurut pandangan Zulkifli, usaha Pas untuk memperkenalkan Islam dan memberi kefahaman mengenai agama itu terhadap rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang langsung tidak membuahkan hasil, malah perkara sebaliknya berlaku apabila Pas dilihat lebih banyak mengikut telunjuk DAP.

Wartawan Utusan MalaysiaSyukri Shaari, memetik Zulkifli sebagai berkata, apabila Karpal tolak dan mendakwa hudud boleh menyebabkan jenayah meningkat, Pas salahkan orang lain, salahkan UMNO walaupun hakikatnya mereka yang gagal mentarbiyah rakan-rakan mereka daripada pakatan pembangkang untuk memahami Islam.

“Mereka sebelum ini keliling kampung, mendabik dada di hadapan rakyat mengatakan perbezaan mereka dengan UMNO kerana mampu mendidik rakan-rakan yang bukan Islam memahami Islam. 

"Tetapi apa yang berlaku sekarang?

“DAP semakin lantang menentang Islam, Pas pula semakin jauh dari perjuangan Islam. Pas yang mendidik DAP atau DAP yang mendidik Pas?” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Zulkifli, perjuangan DAP untuk menuntut kebebasan beragama dan kesamarataan dari dahulu lagi tidak pernah berubah.

Sebaliknya, Pas yang kini telah terjebak dengan ‘politik kelkatu’ semakin jauh tersasar dari landasan perjuangan Islam.

“Pas terpengaruh dan terpesona dengan penguasaan Putrajaya yang didendang oleh Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) menyebabkan mereka sanggup mengorbankan prinsip Negara Islam yang diperjuangkan.

“Pas juga meminggirkan umat Islam apabila lebih suka mengikuti perhimpunan bersama golongan bukan Islam daripada menyertai perhimpunan yang bertujuan menyelamatkan akidah umat,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment