My Add

Sunday 12 February 2012

Jakim lancar kempen Awas! Jerat Valentine's

KUALA LUMPUR, SABTU, 11 Feruari, 2012: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) melancarkan kempen Awas! Jerat Valentine bagi mencegah kegiatan tidak bermoral di kalangan umat Islam sempena Hari Kekasih 14 Februari ini.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha berkata, kempen anti Hari Kekasih itu bertujuan menjelaskan kepada orang ramai khususnya golongan muda mengenai konsep cinta sebenar menurut syariat yang berlandaskan Islam.

"Program sebegini amat bertepatan bagi membentuk generasi muda yang cintakan Allah SWT, Rasulullah SAW, ibu bapa dan seterusnya kepada negara.

"Inilah cinta yang perlu dipupuk dan dipertahankan dan bukan cinta yang mendorong ke arah kemaksiatan," katanya pada majlis pelancaran kempen tersebut di sini malam ini.

Program tersebut adalah kerjasama Jakim dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) serta rakan strategik, rumah perlindungan Raudhah Sakinah.

Turut hadir, Timbalan Ketua Pengarah (Pembangunan Insan), Razali Shahbuddin dan Ketua Pegawai Eksekutif Raudhah Sakinah, Rosmawati Zainal.

Pada majlis pelancaran yang berlangsung di Pusat Islam tersebut, ia turut dimuatkan dengan program Bicara Cinta yang dihoskan oleh pelakon, model dan pengacara televisyen, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, Imam Muda Astro serta persembahan beberapa artis lain.

Di samping itu, sepanjang kempen yang berlangsung hingga 14 Februari ini, pihak Jakim akan menyebarkan risalah di institut-institut pengajian tinggi (IPT) tentang bahaya Hari Kekasih.

"Ritual sambutan tersebut jelas membuatkan manusia leka dan diakhiri dengan perbuatan maksiat yang jelas bertentangan dengan prinsip syarak," ujarnya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment