My Add

Wednesday 29 February 2012

Dapatkan maklumat tepat mengenai IPO Felda - Isa

LONDON, RABU, 29 Februari, 2012: Pihak berkepentingan yang terlibat dalam perdebatan berhubung rancangan tawaran awam permulaan (IPO) Felda Global Ventures Holdings (FGVH) akan mencapai persetujuan bersama jika mereka mendapat semua fakta yang betul, kata Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad.

Dalam usaha penyenaraian FGVH, beliau menegaskan bahawa seseorang itu perlu dapat membezakan antara kepentingan politik dan ekonomi, bagi mencapai pandangan objektif dalam sesuatu perkara.

"Dalam persekitaran kebelakangan ini, gangguan politik telah membuat rakyat yang menjadi keutamaan dalam usaha ini keliru.

"Ini telah menjejaskan banyak kerja yang telah kita lakukan dalam usaha untuk menerangkan dengan jelas kepada peneroka bahawa dengan meneruskan IPO tersebut akan menarik lebih banyak faedah,” kata beliau selepas menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman antara Yayasan Felda dan City and Guilds, United Kingdom, untuk menjalin kerjasama yang lebih erat untuk membangunkan Pusat Bahasa Inggeris (FELC) Felda baru-baru ini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment