My Add

Tuesday 28 February 2012

Kerajaan lulus RM25 juta bina jambatan Pulau Bum Bum

TAWAU, SELASA, 28 Februari, 2012: Kerajaan meluluskan peruntukan RM25 juta untuk melaksanakan kerja-kerja awal pembinaan Jambatan Pulau Bum Bum sepanjang 1.4 kilometer, kata Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Abu Mansor.

Beliau berkata, kelulusan melaksana kerja awal itu diterima kementeriannya dua minggu lepas yang turut meliputi kelulusan melantik kontraktor untuk mereka jambatan yang akan menghubungkan Semporna dan Pulau Bum Bum.

"Kos pembinaan jambatan ini kelak dianggarkan sebanyak RM430,” katanya kepada pemberita selepas melawat lokasi projek menaik taraf Jalan Kalabakan-Sapulut, di sini hari ini.

Shaziman berkata, kerja awal terbabit mungkin mengambil masa setahun kerana selain melibatkan pembinaan di atas air, projek turut meliputi pembinaan jalan raya ke jambatan.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan Pusat tidak pernah meminggirkan mana-mana negeri termasuk Sabah dalam menyediakan infrastruktur seperti jalan raya untuk keperluan rakyat dan negara kerana menyedari pembangunan negara dan ekonomi negara kita akan terus bergerak,” katanya. — BERNAMA

No comments:

Post a Comment