My Add

Friday 17 February 2012

Jelaskan pendirian pakatan

SHAH ALAM, KHAMIS, 16 Februari, 2012: Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mahu Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu dengan jelas tentang pendirian pakatan pembangkang sama ada mereka akan menjalin hubungan secara langsung dengan Israel atau sebaliknya.

Beliau berkata, ketua pembangkang itu perlu berbuat demikian kerana rakyat negara ini termasuk di luar negara masih tertanya-tanya mengenai kenyataan Anwar dalam The Wall Street Journal (WSJ) tentang sokongannya terhadap usaha memastikan keselamatan negara Israel.

“Saya hendak beritahu beliau agar dapat terangkan bahawa pakatan pembangkang tidak akan menjalinkan hubungan langsung atau tidak langsung dengan Israel,” katanya di Shah Alam, hari ini.

Di KOTA BHARU, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menolak kemungkinan bertemu Anwar di Kuala Lumpur dalam waktu terdekat.

Bercakap kepada pemberita di sini, beliau berkata, sehingga kini masih belum dihubungi oleh Anwar atau pemimpin PKR lain berkenaan desakannya agar Ketua Pembangkang itu menarik balik kenyataannya berhubung isu Israel.

Nik Abdul Aziz dijadualkan berada di ibu negara pada minggu depan bagi menghadiri persidangan Majlis Raja-Raja Melayu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment