My Add

Monday 6 February 2012

Shahrizat dakwa diintip tiga bulan

SHAHRIZAT Abdul Jalil mendukung bayi yang baru dilahirkan oleh Noor Faezah Kamaruddin (kiri) ketika mengadakan lawatan sempena Maulidur Rasul yang turut dihadiri Pengerusi Pertubuhan Belia Islam Kepong, Norizan Ali (bersongkok) di Wad Bersalin Hospital Kuala Lumpur, semalam.

Oleh NORIZAN ABDUL MUHID

KUALA LUMPUR, AHAD, 06 Februari, 20122: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendakwa ada seorang pemimpin parti pembangkang mengintip pergerakan beliau selama tiga bulan bagi mengetahui secara terperinci perjalanan hidupnya.

Ketua Pergerakan Wanita UMNO itu berkata, ketaksuban anggota berkenaan yang disifatkannya masih muda dan 'lelaki jambu' itu seolah-olah mahu merampas jawatan yang disandangnya.

''Sebenarnya, individu ini mahu menjadi Ketua Wanita UMNO dan Wanita BN memandangkan Wanita mempunyai ahli seramai 1.3 juta berbanding parti yang dipimpin beliau itu tidak ramai ahli," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan lawatan dan menyampaikan sumbangan hamper sempena sambutan Maulidur Rasul di Wad Bersalin Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, semalam.

Sebanyak 13 bayi dilahirkan di HKL sempena Maulidur Rasul tahun ini terdiri daripada tujuh bayi lelaki dan enam perempuan dengan yang pertama dilahirkan merupakan bayi perempuan kira-kira pukul 12.37 tengah malam.

Shahrizat berkata, pihaknya bercadang menghantar pakaian berwarna merah dan putih bagi menghargai hasrat yang diidamkan oleh individu berkenaan.

''Saya belum pernah berjumpa lelaki ini tetapi ada melihat gambarnya dan nampak 'jambu' serta cantik sekiranya dia mengenakan pakaian yang akan kita hantar nanti," katanya.

Pada masa sama, Shahrizat menegaskan dia tidak akan berputus asa dalam kerjaya politik dan bersedia menghadapi cabaran khususnya daripada pembangkang.

Sambil mengakui menghadapi cabaran hebat sepanjang tiga bulan lalu, beliau sedar, semua yang berlaku itu merupakan taktik pembangkang yang mahu melemahkan semangatnya untuk meneraju Wanita UMNO.

Menurutnya, kesusahan ibu tunggal, warga tua dan kanak-kanak teraniaya yang kerap dilihatnya sepanjang menjalankan tugas sebagai menteri, memberi kekuatan kepadanya menghadapi cabaran sepanjang sempoh tiga bulan lalu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment