My Add

Tuesday 31 December 2013

2,000 individu diperiksa dalam Ops Bersepadu di Tawau

TAWAU, ISNIN, 30 Disember, 2013: Polis memeriksa 2,624 individu dalam Op Bersepadu membabitkan sekatan jalan raya di dua lokasi iaitu di Jambatan Putih dan Batu 4, Jalan Apas di sini awal pagi semalam.

Operasi secara berperingkat, yang bermula pukul 1 pagi hingga 11 malam itu, turut menyaksikan 1,094 kenderaan diperiksa termasuk 124 motosikal.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Awang Besar Dullah berkata, seorang lelaki dan tiga wanita berusia lingkungan 20 hingga 50 tahun ditahan mengikut Seksyen 105 Kanun Prosedur Jenayah (KPJ) manakala 46 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan.

Beliau berkata, tujuan operasi adalah bagi memantau dan mencegah jenayah di daerah ini selain memastikan semua kenderaan mematuhi peraturan yang ditetapkan.

"Lebih 30 anggota dari pelbagai cawangan dikerah untuk menjayakan operasi yang setakat ini berjaya mencapai objektif yang digariskan," katanya sambil menambah operasi itu akan diteruskan dari semasa ke semasa bagi memastikan kadar jenayah di daerah ini terkawal dan ketenteraman awam sentiasa terjaga. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment