My Add

Monday 30 December 2013

Tindakan pembangkang pengecut dan terdesak

MUAR, AHAD, 29 Disember, 2013: Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Razali Ibrahim menyifatkan rancangan pembangkang untuk menjatuhkan pemerintah melalui Penganjuran Himpunan Guling Kerajaan Selasa ini sebagai pengecut dan tindakan terdesak.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, tindakan tersebut juga hanya akan menyebabkan pihak luar takut untuk melabur kerana pembangkang yang bertopengkan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menggambarkan negara ini tidak stabil.

"Jika berjaya juga menggulingkan kerajaan, akan diadakan pilihan raya umum yang baharu tapi belum tentu lagi pembangkang boleh menang. Kalau rakyat termakan ajakan mereka, negara kita akan menjadi seperti sebuah negara di utara tanah air yang tiada kestabilan politik.

"Kita memerlukan kestabilan politik untuk membangunkan negara dan wang rakyat tidak perlu dibazirkan untuk menangani ketidakstabilan dalam negara jika berlaku huru hara," katanya berucap pada Majlis Penyerahan Kempen Tabung Hari Pahlawan Peringkat Daerah 2013 dan Penyampaian Pingat Pingat Jasa Malaysia (PJM) di Hotel Pelangi, di sini hari ini.

Yang turut hadir Yang Dipertua Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Negeri Sembilan, Sazali Ismail dan Ketua PBTM Cawangan Muar, Shamsudin Rais.

Razali berkata, pembangkang tidak pernah mengiktiraf pembangunan yang dibawakan kerajaan kerana mereka melihatnya dalam konteks politik semata-mata sekali gus menafikan segala kebaikan termasuk manfaat yang mereka sendiri peroleh.

Dalam pada itu, beliau mengajak bekas anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan masyarakat supaya mengembalikan budaya menghargai perjuangan pasukan keselamatan yang sanggup menggadai nyawa mempertahan negara daripada ancaman musuh.

Usaha tersebut penting setelah segelintir masyarakat terutama golongan muda terpengaruh dengan budaya maki hamun terhadap pasukan tersebut yang dipelopori oleh pemimpin pembangkang. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment