My Add

Monday 30 December 2013

Tidak pernah bermaksud Perkasa dibela UMNO

KUALA LUMPUR, AHAD, 29 Disember, 2013: Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad berkata, beliau tidak pernah bermaksud yang Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dibela oleh UMNO seperti yang disiarkan akhbar sebelum ini.

Sebaliknya jelas beliau, maksud kenyataannya itu merujuk kepada bekas pemimpin-pemimpin UMNO yang kini merupakan pemimpin Perkasa.

Hakikatnya kata Mohd. Isa, pemimpin-pemimpin Perkasa yang dahulunya adalah bekas pemimpin UMNO merupakan golongan yang pernah menerima nikmat daripada parti berkenaan.

"Kalau mereka kata tidak ada tidak apalah, cuma apa yang saya maksudkan ialah pemimpin-pemimpin Perkasa yang sebelum ini pernah menjadi pemimpin UMNO.

"Mereka ini pernah mendapat nikmat daripada UMNO sebelum ini,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Beliau mengulas kenyataan Timbalan Presiden Perkasa, Datuk Abdul Rahman Abu Bakar yang Perkasa tidak pernah menerima sebarang peruntukan khas bagi menunjukkan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu dibela oleh UMNO.

Abdul Rahman berkata, NGO yang mempunyai lebih 500,000 ahli di seluruh negara itu selama ini bergerak dengan bantuan pelbagai pihak termasuklah individu perseorangan.

Menurut Mohd. Isa, beliau mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai reaksi kepada soalan yang telah dikemukakan oleh seorang wartawan sama ada Perkasa mampu menggantikan UMNO dalam usaha membela nasib orang Melayu. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment