My Add

Monday 30 December 2013

Pemuda nyaris maut ditembak perompak

Oleh KAMARUDIN HAMZAH

 * NOR Hasmadi Mohd. Noor menunjukkan luka kecil di perutnya akibat terkena tembakan lelaki yang merompak sebuah kedai telefon bimbit di Jalan Kampung Seberang Kastam, Kuala Besut, Terengganu, semalam.
BESUT, AHAD, 29 Disember, 2013: Seorang pemuda nyaris maut ditembak ketika cuba menghalang dua penjenayah melarikan sejumlah telefon bimbit dari sebuah kedai menjual alatan komunikasi di Kampung Seberang Kastam dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2.55 petang itu, pemuda berkenaan, Nor Hasmadi Mohd. Noor, 29, bernasib baik apabila tembakan yang dilepaskan oleh suspek tersasar dan terkena sedikit di bahagian perutnya yang mengakibatkan luka kecil.

Difahamkan, sebelum kejadian Nor Hasmadi berada di kedai makan miliknya yang terletak berhampiran kedai alatan komunikasi itu.

Kemudian pemuda itu ternampak dua suspek yang memakai topi keledar merah sedang berlari keluar dari kedai telefon bimbit tersebut menuju ke arah motosikal jenis Honda EX-5 yang diletakkan di luar dalam keadaan mencurigakan.

Norhasmadi bertindak berani dan terus meluru ke arah kedua suspek untuk mengetahui apa yang berlaku. Tetapi salah seorang suspek terus mengacukan pistol ke arahnya dan melepaskan satu das tembakan.

Ketua Polis Daerah Besut, Supritendan Kamarudin Mohd Zakaria yang mengesahkan kejadian dan memberitahu, ketika kejadian terdapat tiga pekerja di dalam kedai.

Beliau berkata, suspek yang bersenjatakan pistol telah mengarahkan pekerja untuk memasukkan telefon bimbit yang dipamerkan ke dalam beg plastik sebelum melarikan diri.

"Berdasarkan siasatan, suspek yang mengacukan pistol berbadan kecil, kurus, berkulit gelap dan ketinggian dianggarkan 165 sentimeter selain memakai cermin mata hitam.

"Seorang lagi suspek memakai baju T hitam dan berseluar jeans warna biru, kurus, berkulit gelap dan ketinggian dianggarkan 178 sentimeter berperanan memasukkan telefon bimbit ke dalam plastik beg," katanya

Tambah Kamarudin, tempat kejadian merupakan bangunan rumah kedai satu tingkat dan terdapat kamera litar tertutup. Jumlah kerugian yang dialami pemilik kedai telefon sedang disiasat. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment